عادت کردن به عینک جدید خیلی هم آسان نیست و تقریبا همیشه با مشکلات و چالش‌هایی همراه است. از نمره جدید لنز (عدسی) عینک گرفته تا اولین استفاده از عینک همیشه دردسرهایی را برای کاربران بدنبال دارد.

اگر برای اولین بار است که عینک طبی استفاده می‌کنید، تا چندین روز احساس عجیبی خواهید داشت زیرا فریم عینک روی صورتتان حکم یک شئ اضافه را دارد که هنوز به وجودش عادت نکرده‌اید. اما پس از گذشت چندین روز، این احساس از میان خواهد رفت.

اما مساله اصلی برای این افراد و حتی کسانی که نمره عینکشان تغییر کرده این است که ممکن است با سردرد، سرگیجه یا اشک‌ریزش مواجه شوند.

در بیشتر مردم چند روز طول می‌کشد تا به شرایط جدید خود عادت کنند.

آیا عینک باعث بدتر شدن ضعف بینایی من می‌شود؟

بدون شک خیر. پیش از هر حرفی لازم است توضیح دهیم که مغز انسان برای سازگاری با شرایط جدید، یعنی تیز و قوی شدن چشم و دید به چند روز زمان نیاز دارد و این عوارض موقتی کاملا طبیعی هستند و جای نگرانی وجود ندارد.

اغلب چشم‌پزشک‌ها می‌گویند که عموما دو تا سه روز طول می‌کشد تا چشم به عینک جدید عادت کند. اما اگر اولین بار است که عینک می‌زنید این دوره ممکن است حتی تا دو هفته هم ادامه داشته باشد.

البته مثلا در مورد عینک‌های آستیگماتیسم و چند کانونی دوره عوارض طولانی‌تر از عینک‌های عادی است.

حتی تغییر فرم فریم عینک نیز در بینایی فرد تاثیر دارد. مثلا اگر در گذشته عینک مستطیلی داشته و اکنون به عینک گرد روی آورده، باید چند روز صبر کند تا بدن و مغز به این تغییر عادت کنند.